Főoldal Nyíl Kiemelt kategóriák Nyíl Vállalkozások működési szabályzatai

Ajánlott dokumentum-minták a(z) "Vállalkozások működési szabályzatai" témakörre

Kötelezettségvállalási szabályzat önkormányzatoknak (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.25
Letöltés
Útnyilvántartás
Készítette: Szabóné Schmuczer Edit
Utoljára módosítva: 2025.03.10
*Személygépkocsi használati szabályzat (2025)
Készítette: Szabóné Schmuczer Edit
Utoljára módosítva: 2025.03.10
Letöltés
*Anyag és eszközgazdálkodási szabályzat civil szervezet részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.05
Letöltés
*Felesleges vagyontárgyak hasznosítása és selejtezése civil szervezetek részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.01
Letöltés
*Kiküldetési szabályzat civil szervezetek részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.05
Letöltés
*Reprezentációs szabályzat civil szervezetek részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.05
Letöltés
*Leltározási és selejtezési szabályzat civil szervezetek részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.05
Letöltés
*Pénzkezelési szabályzat civil szervezetek részére (2025)
Készítette: Dr. Miskolczi Tamás
Utoljára módosítva: 2025.03.05
Letöltés
*Számviteli politika vállalkozások számára (2025)
Készítette: Szabóné Schmuczer Edit
Utoljára módosítva: 2025.02.17
Letöltés

Cikkek és magyarázatok a(z) "Vállalkozások működési szabályzatai" témakörre

A tavalyi évtől rendelkezésre áll a munkavédelmi szakemberek adatbázisa, amely a névtár mellett a továbbképzéseken való részvétel közzétételének lehetőségét is tartalmazza.
Gyakori, hogy a munkáltató külön szakember foglalkoztatása helyett kijelölt munkavállalójával oldja meg vagy természetes személy munkaadóként maga látja el az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés munkáltatói feladatait. Ezen a téren hoz változást a februári módosítás.
Egyre több munkáltatónál alkalmazzák már hazánkban is az utolsó percben végzett kockázatértékelést (Last Minute Risk Assessment-et), rövidítve az LMRA-t. A fogalom a munkavédelmi jogszabályainkban ismeretlen, helytelen értelmezése problémákhoz vezethet, hiszen nem lehet összetéveszteni pl. az munkavédelmi törvényben rögzített kockázatértékelés kötelezettségével.
A számviteli törvény idei évben aktuális változásainak célja az uniós szabályokhoz igazodás, valamint a kis- és középvállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentése. Utóbbit szolgálhatja a beszámoló készítésre vonatkozó értékhatárok és a könyvvizsgálati értékhatár emelése. A változások 2025-ös évben is szükségessé teszik a számviteli politika módosítását.
Minden érintettnek át kell írnia a cafeteria szabályzatát, mivel 2025-től jelentősen átalakult, pontosabban bővült a béren kívül adható juttatások rendszere. Béren kívüli juttatásként a SZÉP-kártya 2025-ben lakásfelújításra is használható, az új, Aktív Magyarok alszámlára utalt összeg elkölthető sportra, aktív szabadidős tevékenységre, a 35 év alattiak pedig lakhatási támogatást kaphatnak.

Kérdések a(z) "Vállalkozások működési szabályzatai" témakörre

Költségtérítés home office-ban dolgozónak

Mekkora a Home office-ban dolgozóknak adható, igazolás nélkül elszámolható költségtérítés összege 2025-ben? Hogyan kell ezt nyilvántartani, mik az alkalmazásának feltételei?

Megválaszolta: Leipán Tibor könyvelő, adószakértő

Megválaszolva: 2025.03.01.

Juttatási szabályzat

A munkáltató minden évben eltérő időszakban, gazdasági helyzettől függően béren felüli juttatást (pl. 13. havi) ad munkavállalóinak. Mivel ezidáig ez nem volt rendszeres, a munkáltatónál nincs erre külön juttatási szabályzat. Amennyiben a jövőben szeretné bevezetni pl. negyedéves rendszerességgel a juttatást, akkor kell-e béren felüli juttatási szabályzatot írnia, vagy ez nem kötelező?

Megválaszolta: Vasas János munkajogi szakértő

Megválaszolva: 2025.01.06.

Etikai tanács működtetése

Most készül a vállalati Etikai kódexünk. Kötelező-e etikai tanácsot választani a cégben, van-e ilyen jogszabályi követelmény, vagy csak a kódex létrehozása alapkövetelmény?

Megválaszolta: Leipán Tibor könyvelő, adószakértő

Megválaszolva: 2024.10.13.

Kölcsönzött munkavállalók és home office szabályzat

Egy munkáltató home office szabályzata kiterjedhet automatikusan a kölcsönzött munkavállalókra? Kell esetleg valamiféle egyeztetés erről a kölcsönbeadóval?

Megválaszolta: Vasas János munkajogi szakértő

Megválaszolva: 2024.10.11.

Videók a(z) "Vállalkozások működési szabályzatai" témakörre

Változnak a cafeteria-adózás feltételei

Már köztudott, hogy a cafeteria-rendszer 2025-ben jelentősen kibővül. Az új szabályok értelmében a Szép Kártya kerete változatlan marad, de a lakásfelújítási és lakhatási támogatások köre szélesedik, valamint a munkáltatói saját fenntartású sportlétesítmények használata adómentesen biztosítható. A munkáltatóknak az év eleji szabályzatban kell rögzíteniük az új juttatási feltételeket.

Lejátszási idő: 00:27:01

A felvétel dátuma: 2025.02.22.

Megnézem

Hamarosan megszűnik az Ügyfélkapu – kötelező-e KAÜ-re váltani?

A Digitális Állampolgárság (DÁP) jogszabályi rendelkezése számos változást indít el 2025 januárjától. A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatása már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazással lesz használható, a sima jelszavas bejelentkezés pedig nem szerepel a felsorolásban. Már most érdemes tehát megértenünk az Ügyfélkapu+ emelt szintű kétfaktoros azonosítását, azt, hogy mely eszközökre és milyen módon kerülhet telepítésre a hitelesítő alkalmazás, és hogy ez miként érinti a könyvelőirodai folyamatokat 2025. január 16-tól.

Lejátszási idő: 01:14:43

A felvétel dátuma: 2024.10.21.

Megnézem

Hétvégi munka és munkaidőkeret: mit tehet a munkavállaló?

Vajon megtagadhatja-e a munkavállaló a hétvégi munkavégzést, ha a szerződése általános munkarendet ír elő? Mi a helyzet a munkaidőkeret alkalmazásával, ha a napi órák eltérően alakulnak, de a heti átlag nem haladja meg a 40 órát? Munkarend, munkaidő-beosztás, munkaidő-nyilvántartás – a témákkal kapcsolatos gyakori kérdésekre válaszolt a munkajogász.

Lejátszási idő: 01:36:33

A felvétel dátuma: 2024.10.09.

Megnézem

Munkavégzés helye: jogi bizonytalanságok - mit mond a legfrissebb szabályozás?

Bár nem teljesen új az erre vonatkozó szabályozás, még mindig vannak, akik nem tudják, miként kell feltüntetni jogszerűen az alkalmazottak munkavégzési helyét a munkaszerződésben. A Menedzser Praxis szakmai napján részletes előadást hallhattak erről és a témát érintő egyéb érdekfeszítő kérdésekről a tudásra szomjas érdeklődők.

Lejátszási idő: 01:51:52

A felvétel dátuma: 2024.03.18.

Megnézem

Munkaidő-nyilvántartás: kérdések és válaszok

A szakmai napunkat követő kérdések és válaszok szokásos fél órája is bizonyította, hogy a munkaidő-nyilvántartás szabályainak betartása változatlanul és visszatérő jelleggel problémákat vet fel az érintettek számára. A számtalan kérdés közül szakértőnk dr. Dudás Katalin munkajogász, egyetemi adjunktus megkísérelte a legjellemzőbbeket kiválogatni és megválaszolni.

Lejátszási idő: 00:30:29

A felvétel dátuma: 2023.10.25.

Megnézem