Örvényesi Rita

Örvényesi Rita

business coach munkaügyi szakértő


Kommunikációs szakértő, tréner, business coach, a Menedzser Praxis állandó szakértője.

 

Rendszeresen és kiemelt terjedelemben publikál a Menedzser Praxis havi megjelenésű nyomtatott és online kiadványaiban, termékeiben. Főbb szakterülete a munkahelyi kapcsolatrendszerek, viselkedési formák, szervezeti pszichológia.

 

Gyakorló trénerként a mindennapi rutin szemszögéből közelítve elemzi a munkahelyi viselkedéskultúra dinamikusan fejlődő módszertanának aktuális változásait, legújabb gyakorlatát.
 

  • Cikkeket és magyarázatokat ír
  • Irat- és szabályzatmintákat készít

Válogatott cikkei

Az egészségügyi, pszichológiai és társadalomtudományok területén egyre több figyelmet fordítanak a jóllét kutatására, hogy megértsék, hogyan lehet javítani az emberek és közösségek életminőségét, boldogságát és kiegyensúlyozottságát. Különösen fontos ez egy vállalaton belül, a munkavállalók közösségére.
Az új esztendő egyfajta újrakezdés. Majdnem mindenkiben megszületik ilyenkor a késztetés, hogy elkezdjen, vállaljon valamit, belefogjon valamibe. Egy-egy cél kitűzésekor kezdetben hatalmas a lelkesedés, talán túlzásokba is esünk. Aztán telnek a napok, és a fogadalmak valahogy elfelejtődnek. Hogyan kell a céljainkat jól megtervezni?
Első látásra úgy tűnhet, hogy a vezető soha nincs egyedül, tárgyal, megbeszél, vezet és legnagyobb gondja, hogy nem engedheti meg magának az „üresjáratot”. Azonban amikor a coaching-ülések kérdései egyre mélyebb és mélyebb érzelmi és gondolati szintekre viszik a vezetőket, sokan egyedül maradnak a döntésekkel, gondokkal, dilemmákkal. De mitől is lehet magányos a vezető?
A coaching szemlélet az üzleti életben olyan látásmód vagy szemléletmód, amely a fejlesztésre, fejlődésre és a személyes növekedésre fókuszál. Úgy is értelmezhetjük, mint egy olyan hozzáállást, amely szerint bízunk az emberekben, hiszünk abban, hogy saját maguk képesek megtalálni a válaszokat és megoldani a problémáikat.
Az idő előre haladtával az értékesítési módszerek is hatalmas változásokon mentek keresztül. Az értékesítés fejlődését többek között a technológia, a fogyasztói magatartás, és a fogyasztói magatartást vizsgáló piackutatások eredményeképpen megszülető marketing- és reklámkoncepciók, valamint az üzleti környezet változásai vezérelték.
A személyzetfejlesztés célja, hogy a tanulást, fejlődést ösztönözze a vállalat, intézmény munkavállalói körében, természetesen több szinten. Melyek ezek a szintek és milyen képességeket lehet fejleszteni a különböző személyzetfejlesztési módszerekkel?
A munkahelyi konfliktusok éppúgy részei a foglalkoztatásnak, mint az együttműködő közös munka vagy éppen a munkajogi keretek. A konfliktusokban és játszmákban felvett viselkedési taktikák ismerete és kezelése ezért lehet meghatározó a megfelelő vállalati közeg kialakításában.
A munkahelyi közösségekben – bármennyire is törekszik a vállalati kultúra, a vezető és maga a csapat is a harmóniára, együttműködésre, transzparens kommunikációra – időnként bizony felszínre kerülnek konfliktusok, ellenérzések, az egyének saját, néha önös érdekeinek következtében megtett lépések, cselekedetek. Ezek a munkahelyi játszmák.
Sokak számára az év végi szezon diktálja a munkatempót: az ügyfelek még feltétlenül most szeretnék elkölteni pénzüket, vagy a termék szezonalitása okán van szükség a túlórákra és a feszes munkavégzésre. Megint más üzletágakban az éves zárások időszaka zajlik több ezer dokumentum vagy irat feldolgozásával, esetleg hivatalos határidők nyomják, nyomasztják a vezetőt és csapatát. A pihenés és értékelés fontossága sajnos sokszor háttérbe szorul.