Bártfai Endre

Bártfai Endre

turisztikai szakértő


  • Cikkeket és magyarázatokat ír
  • Irat- és szabályzatmintákat készít

Válogatott cikkei

Minden szakember határozottan állítja, hogy a szálloda- és vendéglátóipar mindig is emberközpontú szakma volt. A technológia fejlődésével ugyanakkor a mesterséges intelligencia értékes eszközzé vált a szállodaiparban is, és hatékonyan segítheti a szállodai dolgozókat a kivételes vendégélmény biztosításában.
A vendég érkezése előtti tevékenységek nem mindig kapnak kellő figyelmet a szálláshely-szolgáltatók részéről, noha már ez az időszak is komoly lehetőségeket rejt a vendégek elköteleződésének elérése szempontjából.
A korai érkezés és a késői utazás két helyzete nemcsak megoldandó problémát, újraszervezést, de bevételt és magas vendégelégedettséget is eredményezhet, ha a szálloda menedzsmentje jól kidolgozza a kapcsolódó üzletpolitikát.
A szobaárbevételek mellett a jó szállodások kiemelt figyelmet szentelnek a vendéglátásból és az egyéb szolgáltatásokból, reggeliből származó bevételeknek. A számok azt mutatják, hogy ez utóbbi bevételcsoport aránya a legalacsonyabb, ami azt jelenti, hogy a szállodák üzemeltetőinek leginkább erre a területre érdemes figyelniük a közeljövőben.
Az ezredforduló táján kezdett világosan körvonalazódni a szálláshely-szolgáltatás világában is az az új elvárás, hogy a vállalkozás növekedésével a vevő, a fogyasztó fejével kell gondolkozni. A korábbi, objektív paramétereket felsoroló termékkatalógusok, prospektusok tartalma alapvetően változott meg: a hangsúly átkerült a személyre szabottan átélhető élmények megszervezésére.
A 2020 márciusa óta tartó bezártság, korlátozások, távolságtartás után hazánkban és a világ számos országában megfigyelhető, hogy a vendégek jelentős része „ég a vágytól”, hogy ismét utazhasson. A „bosszúból utazók” megnyerésének titka egy teljesen személyre szabott és zökkenőmentes vendégélmény kialakításában rejlik.
A járványhelyzet átmeneti javulását követő 2022-es nyári szezon kedvező lehetőséget kínál a vendéglátás és a szállodaipar újragondolására. Az érintésmentes kiszolgálás, a home office integrálása a foglalkoztatásba, továbbá a fokozatos személyre szabás lehetnek azok a fő kihívások és igények, melyeknek a legrövidebb időn belül meg kell felelnie az ágazatnak.
Bizonyára sokan tapasztaltuk az ősz folyamán, hogy a szállodákban valóban és szigorúan elkérik személyi okmányainkat, – személyazonosító igazolványunkat, útlevelünket vagy kártyaformátumú vezetői engedélyünket – és egy okmányolvasó segítségével rögzítik az abban szereplő adatokat. Mindezek hiányában a szálláshely-szolgáltatónak meg kell tagadnia a szálláshely igénybevételét. Mi is az a VIZA rendszer és mire szolgál?
A turizmus és vendéglátóipar körében is hihetetlen sebességgel terjedt el a QR-kódok használata, amit csak fokozott a pandémiás időszakban előírt távolságtartás és érintésmentesség. Napjainkban a QR-kód a vendéglátóipar legfőbb célpontjának számító lojális vendég „megteremtésének”, és megtartásának egyik legfontosabb eszköze is.