Személyre szabott vendégélmény a „bosszúból” utazóknak

Bártfai Endre Dátum Legutoljára frissítve: 2022.03.30

Olvasási idő: 6 perc


Ez a tartalom 758 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak. Legfrissebb tartalmainkat itt érheti el.

A 2020 márciusa óta tartó bezártság, korlátozások, távolságtartás után hazánkban és a világ számos országában megfigyelhető, hogy a vendégek jelentős része „ég a vágytól”, hogy ismét utazhasson. A „bosszúból utazók” megnyerésének titka egy teljesen személyre szabott és zökkenőmentes vendégélmény kialakításában rejlik.

Egy felmérés szerint az Egyesült Államok utazóinak 76%-a 2021 december közepén „utazásra kész” állapotban volt, míg a SAP Concur  legújabb tanulmánya során megfigyelték, hogy az üzleti utazók 96%-a 25 globális piacon tűkön ülve várja, hogy újra útra kelhessen munkája miatt. Ez nem csak nagyszerű lehetőséget jelent a foglalásokra éhes szállodáknak világszerte, hanem hatalmas kihívást is: Hogyan tudják a szállodák ezeket az új utazókat megnyerni, maximálisan kihasználni az egyes foglalások árbevételét és növelni a vendégélményt? A válasz egyszerű: személyre szabottság és zökkenőmentesség.

Tudjuk, hogy a személyre szabás kezdete az érintésmentes bejelentkezés.

Az érintésmentesség első lépéseként azok a szállodák, melyek egy-két nappal a vendég érkezését megelőzően célzott, automatizált ajánlatokat küldenek jobb szobákra és kényelmi szolgáltatásokra vonatkozóan közvetlenül a vendégek okostelefonjára, a bejelentkezés élményének birtokában személyre tudják szabni és emelni a vendég tartózkodásának élményét, és emellett, ennek hatására többletbevételre is szert tudnak tenni. Azok a szállodák, amelyek kialakítják a vendégek rendelkezésére álló kioszkokat, áttervezhetik a szállodai hallt, ezáltal bemutatva márkájuk hitvallását, esztétikáját és rendeltetését, bármit hozzáadhatnak a térhez az éttermektől és társalgóktól kezdve az interaktív művészeti installációkon át a pénzért értékesíthető közös munkaterekig.

De ez csak a kezdet: itt lép be a „dolgok internete”, mely egy olyan világot ígér, ahol a személyre szabható és összefüggő tárgyak és érintési pontok száma egyre csak nő. A technológia alkalmazásában élén járó szállodák már szobai tableteket biztosítanak vendégeik részére, ami lehetővé teszi számukra, hogy mindent személyre szabjanak a hőszabályozótól és gépesített ablakrolótól kezdve a hangulatvilágításig és változatos szórakozásig. A felhő alapú PMS képes az összes ilyen érintési pontot egy széleskörű vendégprofillá egyesíteni, ami később információt tud szolgáltatni a szállodai személyzet és további technológiai platformok számára. A felhő alapú PMS az ügyfélkapcsolati menedzsertől  kezdve, a mesterséges intelligenciával kiegészülve segítséget nyújthat a vendégek költési szokásainak és a szállodák jövőbeli bevételeinek előrejelzésében és optimalizálásában.

Ezek alapján könnyű arra a következtetésre jutni, hogy 2022 egy kedvező alkalom lesz a szállodaipar újragondolására. Az érintésmentes kiszolgálás, a napi/óránkénti foglalások, a fokozatos személyreszabás és a mindinkább összefüggő érintőpontok igénye a zökkenőmentesen rugalmas és méretre szabható felhőalapú és mobil PMS szükségletére mutat rá. Jelenleg ez egy olyan PMS-be való befektetést jelent, ami nem csak nyitott Alkalmazási Program Felületek felépítésére épül, hanem felhasználja az egyszerűsített és erőteljes webes visszahívásokat, hogy elősegítse a hatékony, pontos és közel valós idejű felületek közötti adatcserét. A jövőben azonban a szállodai PMS sokkal többre lesz képes, mint a szobák és szobaárak kezelése, egy olyan központi csomóponttá fog válni, ami személyre szabja (és jövedelmezővé teszi) a szálloda számtalan eszközét és vendég érintkezési pontját. Ebben az értelemben 2022 az átalakulás évének tekinthető: Az utazók elvárása több, mint egy eredményesen és jól üzemelő szálloda. Egy fokozott és intelligens vendégélményre vágynak, ami zökkenőmentesen elérhető és kifejezetten az ő egyedi igényeikre és elvárásaikra szabott.