Egyéni vállalkozó, aki egyben magánszálláshely-szolgáltatás tekintetében adószámos magánszemély, tételes adózás alá jelentkezett be 2023 végétől. Tevékenységét nem végzi, a szobák üresek. Hogyan kell vagy kellett volna fizetnie a felmerülő adóterheket?
2022 óta a szálláshely-szolgáltatás olyan szálláshelyen folytatható, amely rendelkezik szálláshelykezelő szoftverrel, valamint érvényes szálláshely-minősítéssel. A minősítési eljárás szabályait a jövőben új jogszabály állapítja meg.
Az év elejétől módosuló turisztikai jogszabálymódosítások nyomán a szálláshelyek, vendéglátó egységek és turisztikai attrakciók üzemeltetőinek már tevékenységük megkezdése előtt regisztrálniuk kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK). A regisztrációs és az adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését szigorú szankciórendszer is ösztönzi.
Sok külföldi és magyarországi szállodában alkalmazzák az érintésmentes szolgáltatást annak érdekében, hogy a szálloda vendégei a biztonság élményével hagyják el a szállodát úgy, hogy közben a szolgáltatás minősége is kiváló marad.
A szakemberek szerint a 2025 év lehetséges sikerének záloga az innováció és a hiteles vendéglátás nyújtása, valamint a megfelelő ár-érték arány kínálata lehet. Mindezekhez járulnak még az érdeklődést kiváltó digitális élmények, valamint az elvárásoknak megfelelő szolgáltatások.
Minden szakember határozottan állítja, hogy a szálloda- és vendéglátóipar mindig is emberközpontú szakma volt. A technológia fejlődésével ugyanakkor a mesterséges intelligencia értékes eszközzé vált a szállodaiparban is, és hatékonyan segítheti a szállodai dolgozókat a kivételes vendégélmény biztosításában.
A lakóingatlannal rendelkező adózók körében egyre kedveltebb az ingatlanok rövidebb távú, leginkább turisztikai célú hasznosítása, a magánszálláshely-szolgáltatás vagy fizetővendéglátás. A felmerülő kérdések sorában leginkább az ingatlan-bérbeadás és a szálláshely-szolgáltatás különbségét, valamint a nyugta- és számlaadás kapcsán felmerülő gyakori értelmezési kérdéseket emelhetjük ki.
A vendég érkezése előtti tevékenységek nem mindig kapnak kellő figyelmet a szálláshely-szolgáltatók részéről, noha már ez az időszak is komoly lehetőségeket rejt a vendégek elköteleződésének elérése szempontjából.
A korai érkezés és a késői utazás két helyzete nemcsak megoldandó problémát, újraszervezést, de bevételt és magas vendégelégedettséget is eredményezhet, ha a szálloda menedzsmentje jól kidolgozza a kapcsolódó üzletpolitikát.
A szakácsként dolgozó munkavállaló ujjának sérülését a foglalkozás-egészségügyi szolgálat orvosa, illetve a munkavédelemmel foglalkozó szakemberek munkahelyi balesetnek nyilvánították, melyet a TB is elfogadott. A háziorvos felülbírálta a szakorvos által megállapított diagnózist, szerinte ez foglalkozási megbetegedés. Mi a teendő?