Érintésmentesség: a turisztika legújabb kihívása
Olvasási idő: 8 perc
A járványhelyzet átmeneti javulását követő 2022-es nyári szezon kedvező lehetőséget kínál a vendéglátás és a szállodaipar újragondolására. Az érintésmentes kiszolgálás, a home office integrálása a foglalkoztatásba, továbbá a fokozatos személyre szabás lehetnek azok a fő kihívások és igények, melyeknek a legrövidebb időn belül meg kell felelnie az ágazatnak.
A hazai vendéglátásban is folyamatosan növekvő igény van – de a COVID-19 megjelenése óta szinte kikerülhetetlen – az érintésmentes technológia alkalmazására, bevezetésére. Az érintésmentes technológia évek óta egyenletesen növekszik a szállodai piacon, elsősorban a maga kényelmével és képességével, hogy személyre szabja a vendég fogadásának és távozásának élményét.
A járványhelyzet hatására az érintésmentes technológia a kényelmi luxusból egészségügyi szükségletté vált.
Az érintésmentesség a hagyományos, recepciónál történő – sokszor sorbaállással járó – bejelentkezéshez képest a távolságtartás lehetőségét kínálja. Egy 2021-ben végzett kutatás arra kereste a választ, hogy a vendégek bizalmát mely technológiák alkalmazása növelné leginkább. A szakemberek számára nem meglepően, a válaszadók 41%-a az érintés nélküli technológiát, például az önkiszolgáló bejelentkezést és a digitális fizetési felületeket helyezte a lista élére. Ez a trend 2022-ben csak folytatódni, erősödni fog.
Az érintésmentes, önkiszolgáló bejelentkezési lehetőséget biztosító PMS alighanem nélkülözhetetlen azon szállodák számára, melyek sikert remélnek a járvány utáni időszakban. Az érintés nélküli technológia bevezetése a hagyományos recepciós pult mellett – vagy annak felváltásával – a vendégek számára választási lehetőséget biztosít a fogadás és elutazás élményében, hogy önmaguk végzik el a teljes mértékben érintésmentes szállodai bejelentkezést okostelefonjuk, illetve a hallban elhelyezett kioszk, vagy egy kedves, tablettel rendelkező alkalmazott segítségével.
A mobil bejelentkezés lehetővé teszi a vendégek számára, hogy bejelentkezzenek a szállodába és hozzájussanak szobájukhoz kevesebb, mint 60 másodpercen belül, míg az okos-kioszk használata a recepció kihagyásának lehetőségét biztosítja, és újragondolhatóvá teszi a szállodai hallt, mint a kapcsolattartás, étkezés és közösségi iroda területét úgy, hogy a higiénia és a társadalmi távolságtartás tökéletesen biztosított mind a vendégek, mind a személyzet számára. Az érintésmentes bejelentkezés képes értékes időt és erőforrásokat megtakarítani a kisebb szállodai munkaközösségek számára, hagyva, hogy a szállásadó mindössze 5 kattintás és 30 másodperc alatt bejelentkeztethesse a vendéget, annak tartózkodási helyétől függetlenül.
Az érintésmentes technológia azonban nem csak a bejelentkezés, kijelentkezés, a szobazár nyitása és a fizetés területén elvárt, hanem a vendégek tartózkodás alatti kiszolgálásában is.
A vendégek által letölthető applikációk lehetővé teszik, hogy kérdéseikre gyors választ kapjanak, hogy a szobai táblagépen keresztül kiválasszák és megrendeljék a szobaszervíztől a reggelit, ebédet, vacsorát, a concierge-től színházjegy beszerzését, városnézés intézését kérjék.
Személyre szabott vendégélmény és a „bosszúból utazók” csalogatása
Tudjuk, hogy a személyre szabás kezdete az érintésmentes bejelentkezés: azok a szállodák, melyek egy-két nappal a vendég érkezését megelőzően célzott, automatizált ajánlatokat küldenek jobb szobákra és kényelmi szolgáltatásokra vonatkozóan közvetlenül a vendégek okostelefonjára, a bejelentkezés élményének birtokában személyre tudják szabni és emelni a vendég tartózkodásának élményét, és emellett, ennek hatására többletbevételre is szert tudnak tenni. Azok a szállodák, amelyek kialakítják a vendégek rendelkezésére álló kioszkokat, áttervezhetik a szállodai hallt, ezáltal bemutatva márkájuk hitvallását, esztétikáját és rendeltetését, bármit hozzáadhatnak a térhez az éttermektől és társalgóktól kezdve az interaktív művészeti installációkon át a pénzért értékesíthető közös munkaterekig.
De ez csak a kezdet: itt lép be a „dolgok internete”, mely egy olyan világot ígér, ahol a személyre szabható és összefüggő tárgyak és érintési pontok száma egyre csak nő.
A technológia alkalmazásában élén járó szállodák már szobai tableteket biztosítanak vendégeik részére, ami lehetővé teszi számukra, hogy mindent személyre szabjanak a hőszabályozótól és gépesített ablakrolótól kezdve a hangulatvilágításig és változatos szórakozásig. A felhő alapú PMS képes az összes ilyen érintési pontot egy széleskörű vendégprofillá egyesíteni, ami később információt tud szolgáltatni a szállodai személyzet és további technológiai platformok számára. A felhő alapú PMS az ügyfélkapcsolati menedzsertől kezdve, a mesterséges intelligenciával kiegészülve segítséget nyújthat a vendégek költési szokásainak és a szállodák jövőbeli bevételeinek előrejelzésében és optimalizálásában.
Az érintésmentes kiszolgálás, a napi/óránkénti foglalások, a fokozatos személyreszabás és a mindinkább összefüggő érintőpontok igénye a zökkenőmentesen rugalmas és méretre szabható felhőalapú és mobil PMS fontosságára mutat rá. Jelenleg ez egy olyan PMS-be való befektetést jelent, ami nem csak nyitott Alkalmazási Program Felületek felépítésére épül, hanem felhasználja az egyszerűsített és erőteljes webes visszahívásokat, hogy elősegítse a hatékony, pontos és közel valós idejű felületek közötti adatcserét. A jövőben azonban a szállodai PMS sokkal többre lesz képes, mint a szobák és szobaárak kezelése, egy olyan központi csomóponttá fog válni, ami személyre szabja (és jövedelmezővé teszi) a szálloda számtalan eszközét és vendég érintkezési pontját. Ebben az értelemben 2022 az átalakulás évének tekinthető: Az utazók elvárása több, mint egy eredményesen és jól üzemelő szálloda. Egy fokozott és intelligens vendégélményre vágynak, ami zökkenőmentesen elérhető és kifejezetten az ő egyedi igényeikre és elvárásaikra szabott.
A szálláshely-minősítések nyara lesz az idei
Idén minden szálláshely-szolgáltatónak értesülnie kellett arról, hogy 2022. január elsejétől a magyarországi kereskedelmi- és magánszálláshelyek számára kötelezővé vált a szálláshely minősítése. Az új követelményrendszer már valóban mindenkit érint és mindenkire vonatkozik.