Főoldal Nyíl Cikkek Nyíl Logisztika
2024-től az EPR (Kiterjesztett Gyártói Felelősség) díjas termékkörben megkülönböztetik a nem visszaváltási díjas, a kötelezően visszaváltási díjas és az önkéntes visszaváltási termékeket. Az EPR rendelet módosítása szerint nem terheli EPR díj a visszaváltási díjjal érintett csomagolásokat. Az intézkedések a körforgásos gazdaság felé történő átállást célozzák, és januártól lépnek életbe.
A 2020 óta bizonytalanabbá, a korábbinál sokkal változékonyabbá lett üzleti környezetben ismét fókuszba került a vállalkozások hatékony működése, ezen belül is a költséghatékonyság. Ahhoz, hogy a vállalkozás működését – változatlan színvonal, minőség mellett – a korábbinál lehetőleg alacsonyabb, de mindenképp rugalmasabb költségháttérrel tudjuk fenntartani, fontos segítség a kiszervezés, az outsourcing.
A Mobilitási Csomag számos változást hozott a közúti szállítási szektor számára. A rendelkezések megosztották és azóta is megosztják a tagállamokat. Jelenleg is több ügy van folyamatban az Európai Bíróságon a Mobilitási csomag ellen.
Számos kérdést vet fel, hogy kötelesek-e a járművezetők a nemzetközi fuvarfeladatok teljesítése során maguknál tartani az A1 nyomtatványt? Mire szolgál ez a dokumentum, és hogyan érdemes eljárni a használata kapcsán?
A veszélyes áruk szállítása mindig sok kérdést vet fel, főként akkor, ha valaki ritkán találkozik ezzel a feladattal. Ezen típusú áruk szállítási feltételeiről nemzetközi megállapodás rendelkezik, valamint hazánkban a 387/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet, melynek mellékleteként megtalálhatjuk a hatályos európai joganyagot.
A nehézgépjármű-ágazat kibocsátása 2014 óta évről évre növekszik. A kibocsátások különösen a teherszállítási ágazatban növekednek gyors ütemben. 2019-ben a teherszállításból származó kibocsátások a légi közlekedési ágazat kibocsátásait 44%-kal, a tengeri közlekedésből származó kibocsátásokat pedig 37%-kal haladták meg.
Előző év végén megjelent a környezetvédelmi termékdíjról szóló kormányrendelet módosítása. A rendelet több más fontos hulladékügyi jogszabályváltozással együtt, 2023. július 1-jén lép hatályba.
A munkaidőkeret alkalmazásának lehetősége az utazó munkavállalók esetében nem lehetőség, hanem kötelezettség. A munkaidő-beosztás emellett számos sajátosságot tartalmaz a gépjárművezetők számára és kivételes szabályok vonatkoznak a nemzetközi árufuvarozást végző járművezetőkre. A munkaidő helyes beosztása sok esetben ütközik nehézségekbe, az utazó munkavállalók megfelelő munkaszervezése talán még nagyobb kihívás jelent.
A munkavállalók kiküldetése ágazattól függetlenül többletfeladatokat hárít a munkáltatókra. Mindezekhez társulnak a közúti szállítási szektorra vonatozó speciális rendelkezések. A kapcsolódó ismeretek elsajátítása kiemelten fontos, mert a járművezető díjazása kapcsán ezeknek különös jelentősége van. A későbbi bírságok elkerülése érdekében pontosan tisztában kell lennünk azzal, hogy mikor, melyik szállítási művelet tekintendő kiküldetési helyzetnek.
A Mobilitási Csomaggal összefüggő új szabályokat többé-kevésbé talán sikerült megismerni, elsajátítani. Kérdőjelek mindazonáltal folyamatosan jelentkeznek. Hét kérdést emeltünk most ki azok közül, amelyeket az uniós magyarázatok, pontosítások is érintenek a 45 órás pihenőhöz kapcsolódóan.