AJÁNLOTT DOKUMENTUM-MINTÁK A(Z) "Logisztika" témakörre
Cikkek és magyarázatok a(z) "Logisztika" témakörre
Számos kérdést vet fel, hogy kötelesek-e a járművezetők a nemzetközi fuvarfeladatok teljesítése során maguknál tartani az A1 nyomtatványt? Mire szolgál ez a dokumentum, és hogyan érdemes eljárni a használata kapcsán?
A veszélyes áruk szállítása mindig sok kérdést vet fel, főként akkor, ha valaki ritkán találkozik ezzel a feladattal. Ezen típusú áruk szállítási feltételeiről nemzetközi megállapodás rendelkezik, valamint hazánkban a 387/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet, melynek mellékleteként megtalálhatjuk a hatályos európai joganyagot.
A nehézgépjármű-ágazat kibocsátása 2014 óta évről évre növekszik. A kibocsátások különösen a teherszállítási ágazatban növekednek gyors ütemben. 2019-ben a teherszállításból származó kibocsátások a légi közlekedési ágazat kibocsátásait 44%-kal, a tengeri közlekedésből származó kibocsátásokat pedig 37%-kal haladták meg.
Előző év végén megjelent a környezetvédelmi termékdíjról szóló kormányrendelet módosítása. A rendelet több más fontos hulladékügyi jogszabályváltozással együtt, 2023. július 1-jén lép hatályba.
A munkaidőkeret alkalmazásának lehetősége az utazó munkavállalók esetében nem lehetőség, hanem kötelezettség. A munkaidő-beosztás emellett számos sajátosságot tartalmaz a gépjárművezetők számára és kivételes szabályok vonatkoznak a nemzetközi árufuvarozást végző járművezetőkre. A munkaidő helyes beosztása sok esetben ütközik nehézségekbe, az utazó munkavállalók megfelelő munkaszervezése talán még nagyobb kihívás jelent.
A munkavállalók kiküldetése ágazattól függetlenül többletfeladatokat hárít a munkáltatókra. Mindezekhez társulnak a közúti szállítási szektorra vonatozó speciális rendelkezések. A kapcsolódó ismeretek elsajátítása kiemelten fontos, mert a járművezető díjazása kapcsán ezeknek különös jelentősége van. A későbbi bírságok elkerülése érdekében pontosan tisztában kell lennünk azzal, hogy mikor, melyik szállítási művelet tekintendő kiküldetési helyzetnek.
A Mobilitási Csomaggal összefüggő új szabályokat többé-kevésbé talán sikerült megismerni, elsajátítani. Kérdőjelek mindazonáltal folyamatosan jelentkeznek. Hét kérdést emeltünk most ki azok közül, amelyeket az uniós magyarázatok, pontosítások is érintenek a 45 órás pihenőhöz kapcsolódóan.
2022. október 19-én az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent a (EU) 2022/1999 irányelv, ami a veszélyes áruk közúti szállításának ellenőrzésére vonatkozó egységes eljárásról rendelkezik.
A blockchain, vagyis a megosztott főkönyvi megoldások a stratégiai célok megvalósításában nyújtanak komoly segítséget a vállalatoknak. A blokklánc vagy blockchain technológia a kriptovaluták és az újonnan ismertebbé váló NFT-k elsősorban a telekommunikáció, média és szórakoztatás, valamint a termelés és kereskedelem területein adhatnak új impulzusokat.
A nemzetközi árufuvarozást végző fuvarozók és szállítmányozó vállalatok számára elengedhetetlen a felelősségbiztosítás. A CMR nemzetközi árufuvarozói felelősségbiztosítás nyújt fedezetet olyan esetekre, amelyekben egy szállítmánykár esetén a fuvarozó felelőssége megállapítható. A biztosítás csak a fuvarozó által okozott károkra vonatkozik, a vis maior események esetében a szállítmánybiztosítás nyújthat védelmet a megbízó részére.