Elektronikus munkaszerződés?
Olvasási idő: 2 perc
A jól ismert globális trendek mellett nem meglepő, ha egy cég elektronikus módon kívánja adminisztrálni alkalmazottjával a belépéskor szükséges munkaügyi dokumentumokat, mindenekelőtt a munkaszerződést. Van-e ennek bármilyen jogi akadálya? Ugyanez a kérdés merülhet fel a kilépő papírokkal kapcsolatban is.
A 2012. évi I. törvény (Mt.) 24. § (1) Az írásbeli jognyilatkozat akkor tekinthető közöltnek, ha azt a címzettnek vagy az átvételre jogosult más személynek átadják, vagy az elektronikus dokumentum részükre hozzáférhetővé válik, továbbá a 22. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott jognyilatkozat esetében, ha azt a helyben szokásos és általában ismert módon közzéteszik.
Az elektronikus dokumentum akkor válik hozzáférhetővé, amikor a címzettnek vagy az átvételre jogosult más személynek lehetősége nyílik arra, hogy annak tartalmát megismerje.
A közlés akkor is hatályos, ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy az átvételt megtagadja vagy szándékosan megakadályozza.
Jogszabályhely szerint, az írásbeli jognyilatkozat elektronikus formában is megtehető, hogyha a címzett, vagy az átvételre jogosult személy számára az elektronikus dokumentum hozzáférhetővé válik.
(4) Vita esetén a jognyilatkozatot tevő felet terheli annak bizonyítása, hogy a közlés szabályszerűen megtörtént.
A jogszabály lehetővé teszi a jognyilatkozat elektronikus formában való közlését, tekintettel arra, hogy ennek nincs kialakult gyakorlata ezért a belépő munkavállaló munkaszerződését, ami egy kétoldalú jognyilatkozat, valamint a kilépő munkavállalók munkaügyi dokumentumait inkább papír alapon javasoljuk elkészíteni.