A táppénzes papírok kiállításának rendje

Adópraxis Dátum Legutoljára frissítve: 2020.04.01

Olvasási idő:


Ez a tartalom 1695 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak. Legfrissebb tartalmainkat itt érheti el.

A koronavírus terjedése miatt elrendelt veszélyhelyzet miatt módosult a keresőképtelenségi igazolások kiállításának szabálya. A módosítás szerint a veszélyhelyzet időtartama alatt a keresőképtelenségi igazolásokat nem kell kéthetenként kiállítani. Az igazolást emellett a biztosítottak részére elektronikus úton is el lehet juttatni.

A Kormány által 2020. március 11-én kihirdetett veszélyhelyzet miatt szükségessé vált a keresőképtelenségi igazolások kiállításának rendjét módosítani.

A módosítás szerint a veszélyhelyzet időtartama alatt a keresőképtelenségi igazolásokat nem kell kéthetenként kiállítani.

Az Emberi Erőforrás Minisztérium Egészségügyért Felelős Államtitkára által írt körlevél szerint a veszélyhelyzet fennállása alatt a keresőképtelenségi igazolások 2 hétnél hosszabb időszakokat is tartalmazhatnak a biztosított keresőképtelensége vonatkozásában, de ahhoz, hogy a biztosított táppénz iránti kérelme elbírálásra kerüljön, és pénzbeli ellátást, táppénzt kapjon, legalább havonta egy alkalommal ki kell adni. 

Ugyanakkor a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében kérésre — lehetőség esetén — ezen igazolást – és a kezdő orvosi igazolást is – a biztosítottak részére elektronikus úton (például szkennelést követően e-mailben) is el lehet juttatni, szükség szerint a biztosított e-mail címének telefonon keresztül történő beszerzése után. Természetesen a veszélyhelyzet elhárulta után, az eredeti orvosi igazolást át kell adni a beteg részére.

A körlevél felhívta a figyelmet arra, hogy a táppénz megállapítására a veszélyhelyzet fennállása alatt is csak a 102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet rendelkezései szerint kiállított orvosi igazolás, kórházi (klinikai) ápolásról, illetve a szülő fekvőbeteg-ellátást nyújtó intézményben történő, gyermeke melletti tartózkodásáról szóló igazolás alapján kerülhet sor. 

(Forrás: Emberi Erőforrások Minisztériuma által 2020. március 23. napján kiadott tájékoztató a keresőképtelenségi igazolások kiállításáról a veszélyhelyzet alatt)