Januártól kötelező a Cégkapu használata - mutatjuk a részleteket

Adópraxis Dátum Legutoljára frissítve: 2018.12.13

Olvasási idő:


Ez a tartalom 2170 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak. Legfrissebb tartalmainkat itt érheti el.

Január elsején lejárt a türelmi időszak: kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a vállalkozások.

Január elsejétől a vállalkozások az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag cégkaput használhatnak, ami alkalmazandó többek között a NAV-val való elektronikus kapcsolattartásra, a bevallások beküldésére, hivatalos dokumentumok letöltésére. 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 2018. január 1-től kötelezővé tette a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosított.A Cégkapu megkönnyíti a szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek közötti kapcsolatfelvételt, hiszen minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik. A cégkapu tulajdonképpen egy közös elektronikus postafiók, amelyen a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók hozzáférhetnek a cég elektronikus úton továbbított hivatalos küldeményeihez.
A jogszabály 2018. december 31-ig tartó átmeneti időszakot hirdetett, amely idő alatt a cégek még választhattak, hogy még a régi Ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálnak az adóhatósággal. 

Január elsejétől azonban nincs több türelmi idő, minden gazdálkodó szervezetnek kötelező a Cégkapu használata, a NAV a küldeményeit kizárólag Cégkapun keresztül küldi meg a vállalkozásoknak.
 
A cégkapura a türelmi időszak ellenére a gazdálkodó szervezetek jelentős többsége már átállt, így használatának bevezetése óta milliónyi kérdés merült fel . Rendkívül fontos a Cégkapu helyes használata, hiszen a rendszeren keresztül folytatott kommunikáció teljes egészében kiváltja a hagyományos papír alapú levelezés. 

Szeretné tudni, hogy hogyan felelhet meg a NAV elvárásainak a kötelező elektronikus kommunikáció kapcsán?  
Biztos tudást szerezne a januártól kötelező Cégkapu használatát illetően? 


Amennyiben igen, örömmel értesítjük, hogy elkészítettük Önnek a Cégkapu regisztrációs folyamatának és a Cégkapu használatának útmutatóját.

Letöltöm a regisztrációs útmutatót 

Letöltöm a használati útmutatót

Ezen felül március 13-án ismét lehetőséget biztosítunk Önnek arra, hogy videón kövesse gyakorlati szemináriumunkat, ahol a rendszer működését az alapoktól kezdve mutatjuk meg Önnek.

Szakértőnk:
Ruszin Zsolt, a MKOE alelnöke, könyvvizsgáló, bejegyzett adószakértő, igazságügyi adó- és járulékszakértő, szakoktató

A korábbi előadásból készült videóanyagot megnézheti itt és most!