Ez a tartalom 125 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
Az iratkezelési szabályzatnak az alábbi részeket kell mindenképpen tartalmaznia:
Az iratok, küldemények beérkezésével kapcsolatban az átvételi jogosultságokat, az átvevő feladatait, hatásköreit, az átvétel igazolásával kapcsolatos teendőket, a sürgős jelzésű küldeményekkel kapcsolatos teendőket, a tértivevényes küldeménnyel kapcsolatos szabályokat, az esetleges jogosulatlan átvételnél megvalósítandó feladatokat kell szabályozni.
Itt kapnak helyet az iratok nyilvántartásáról szóló rész, az iratok felbontásával, az átadókönyvbe való bevezetéssel, a fel nem bontható küldeménnyel, a küldemény felbontásával kapcsolatos szabályok.
Az iratok iktatásáról szóló résznek tartalmaznia kell az iktatás menetéről, az iktatókönyvről, a gépi iktatásról szóló részeket és az iktatással kapcsolatos tilalmakat.
Az irattározási tervben az irattári tételszámokhoz tartozó iratokról, valamint azok megőrzési idejéről kell rendelkezni. Emellett a tételek csoportosításáról, irattárba helyezéséről, nyilvántartásáról, az iratok kiadásáról is nyilatkoznunk kell.
A selejtezésről szóló résznek tartalmaznia kell a selejtezéshez való kiválasztásról szóló leírást, az iratok megsemmisítését szabályzó részt, az elektronikus adathordozón tárolt iratokkal kapcsolatos teendőket, valamint az illetékes levéltárnak átadandó iratokról szóló részt.
Az iratkezelési szabályzat 2022-es évre aktualizált változatát azonnal letöltheti tudástárunkból!