Ügykezelő munkaköri leírás
Az ügykezelő feladatai közé tartozik képviselő-testületi és bizottsági ülések meghívóinak elkészítése, előterjesztések összeállítása és továbbítása, jegyzőkönyvek és határozati kivonatok elkészítése és nyilvántartása. Az ügykezelő részt vesz rendeletek és határozatok nyilvántartásában, és gondoskodik azok egységes szerkezetbe foglalásáról. Az ügykezelő iktatási feladatokat lát el az ASP iratkezelő rendszerében, kezeli az irattárakat, nyilvántartja a vagyonnyilatkozatokat, és biztosítja a közérdekű adatok nyilvánosságát az önkormányzati honlapon keresztül. Emellett részt vesz az ügyintézés éves statisztikájának elkészítésében és kezeli a telefonközpontot is.
Az ügykezelőnek felelőssége van a munkaköri leírásban meghatározott feladatok jogszerű és pontos ellátásáért, valamint a határidők betartásáért. A munkakör ellátása során alkalmazandó legfontosabb jogszabályok közé tartozik az Alaptörvény, valamint az önkormányzatokra vonatkozó jogszabályok és szervezeti működési szabályzatok.
Az ügykezelő fő feladata tehát az önkormányzati testületek ügyeinek adminisztrációs támogatása, dokumentáció kezelése és nyilvántartása, valamint az ügyintézési folyamatok koordinálása és dokumentálása.