Okmányirodai ügyintéző munkaköri leírás
Az okmányirodai ügyintéző feladatai közé tartozik a járművezetési engedélyekkel és egyéb okmányokkal kapcsolatos teljes körű ügyintézés, beleértve a jogvitás és gépjárművekkel kapcsolatos ügyeket is. Emellett ellátja az egyéni vállalkozói igazolványok, személyi igazolványok, útlevelek, lakcímigazolások és népességnyilvántartás ügyeit. Az ügyfélszolgálatot, okmánykiadást és iratkezelést is végzi. Az ügyfeleket tájékoztatja, ügyviteli feladatokat ellát, és az előkészített anyagokat továbbítja a kijelölt személyeknek.
A munkakör betöltéséhez középfokú végzettség és szakmai gyakorlat szükséges. Ezen felül rendkívüli időszakokban polgári védelmi szolgálatot kell teljesíteni, valamint választási időszakokban vagy népszavazás alkalmával részt kell venni a hivatalra háruló feladatokban.