Irodavezető önkormányzatnál munkaköri leírás
Az önkormányzati irodavezető feladatai közé tartozik az iroda vezetése, a dolgozók munkájának összehangolása és ellenőrzése, valamint a munkafegyelem betartásának biztosítása. Feladata a képviselő-testület és bizottságok munkájának szervezése, előterjesztések előkészítése, törvényességi ellenőrzése és postázása. Elkészíti a testületi ülések meghívóját és forgatókönyvét, részt vesz a testületi üléseken vagy gondoskodik a helyettesítésről. Felelős a testületi határozatok és rendeletek nyilvántartásáért, kihirdetéséért, valamint a jelentések és beszámolók elkészítéséért. Gondoskodik a közmeghallgatás előkészítéséről és a panaszok rögzítéséről. Választási időszakban és rendkívüli helyzetekben mozgósítási feladatokat lát el. Évente értékeli a dolgozók munkáját, javaslatot tesz jutalmazásra, és felelős az iroda jogszerű működéséért, valamint a külső szervekkel való kapcsolattartásért.