HR tanácsadó munkaköri leírás
A HR tanácsadó feladatai a társaság humánpolitikai, munkaügyi, bérelszámolási és TB ügyintézési feladatainak szervezése, irányítása és elvégzése. Felelősségi területei közé tartozik a társaság eredményességének, likviditásának és gazdaságosságának biztosítása, valamint az ezeket meghatározó tevékenységek irányítása, ellenőrzése és a pénzügyi egyensúly megteremtése.
A HR tanácsadó felelőssége a munkavállalók jogainak ellenőrzése és a munkaszerződések tartalmának felügyelete. Együttműködik a személyzeti munkatársakkal és felel a továbbképzésben részt vevőkért, valamint személyzeti vonatkozású tanácsadást nyújt a munkatársaknak. Feladatai közé tartozik igazolások és bizonyítványok kiállítása, valamint munkaszerződések és álláspályázatok feldolgozása.
A HR tanácsadó javaslatokat tesz humánpolitikai kérdésekben, a munkateljesítmények nyilvántartási rendszerében és kifizetések, átutalások rendjében. Véleményezési jogkörrel rendelkezik a munkavállalók besorolásában, bérrendszerében és bérezésében. Döntési jogköre van a társasági dolgozók részére történő bér- és egyéb kifizetések ügyében, valamint dolgozókat terhelő levonások és követelések rendezésében.
A munkakör betöltéséhez szükséges feltételek: 18. életév betöltése, érettségi vagy szakmai képzettség, munkaügyi alaptanfolyam, valamint humánpolitika, munkaügyi, bérezési, társadalombiztosítási és számítástechnikai alapismeretek. Emellett elvárás a jó kapcsolatteremtő, kommunikációs és problémamegoldó képesség, jó szóbeli és írásbeli kifejezőkészség, valamint biztos fellépés.