Szaktanácsadási szerződés
A megbízási szerződés keretében összeállított szaktanácsadási szerződés leginkább az ügyvédi megbízáshoz hasonlítható: a tanácsadó szakmai tudását kifejező javaslatokat tesz, iratokat szerkeszt, esetleg meghatározott eljárásokban képviseli a megbízót vagy a munkáltatót (pl. közbeszerzési eljárás).
A szaktanácsadó szakértelmének biztosításán túl együttműködik további, az eljárásban közreműködő pénzügyi, jogi szakértőkkel. A szaktanácsadó fontos feladata a szakmai természetű dokumentumok jóváhagyása, elektronikus eljárásokban való közreműködés a megbízó helyén. A szaktanácsadó szerződésben meghatározott feladata az eljárásban érintett más személyekkel és szervezetekkel való kapcsolattartás is.
Lényeges, hogy a szaktanácsadó tevékenységének ellátása során szakmailag nem utasítható, feladatának ellátásáért felelősséggel tartozik.