*Otthoni munkavégzéssel kapcsolatos eljárási rend (2025)

Feltöltve: 2025.01.27.
Utoljára módosítva: 2025.01.31.
Mintát készítette: Rácz Krisztián

A szabályzat az otthoni munkavégzés szabályait és elvárásait foglalja össze, kiemelve a munkáltatók és a munkavállalók feladatait, valamint a biztonságos munkavégzés feltételeit.

Otthoni munkavégzés akkor rendelhető el, ha:

  • a munkaköri feladatok otthon is elvégezhetőek;
  • a munkáltató vagy a munkavállaló biztosítja a szükséges munkaeszközöket (pl. számítógép, telefon);
  • az otthoni környezet biztonságos, megfelelő infrastruktúrával rendelkezik (pl. internet, világítás).

A munkáltató feladatai megállapítani, mely munkakörök alkalmasak távmunkára, valamint ellenőrizni az otthoni munkakörnyezet megfelelőségét. A kockázatértékelés az otthoni munkahelyek biztonsági és egészségügyi szempontból történő elemzését foglalja magában.

A munkavállaló köteles az eszközöket rendeltetésszerűen használni, és megőrizni az adatbiztonságot, emellett nyilatkozni a munkakörnyezet megfelelőségéről és szükség esetén dokumentálni azt.

A munkavégzés szabályai

A munkarendet a munkáltató határozza meg, de gyakran kötetlen munkarendet alkalmaznak.
A munkavállaló köteles dokumentálni a napi munkaidejét. Lényeges szabály, hogy csak az otthoni munkavégzésre kijelölt helyen történő balesetek számítanak munkabalesetnek.
A képernyős munkahely követelményei közé tartozik az ergonomikus munkakörnyezet (pl. állítható szék, fényvisszaverődéstől mentes képernyő), megfelelő világítás és szellőzés biztosítása, valamint a zaj- és hőterhelés minimalizálása.
A munkáltató jogosult ellenőrizni az otthoni munkakörnyezetet, előzetes bejelentés után, a magánszféra tiszteletben tartásával. Az IT-eszközök használata során kizárólag a munkáltató által engedélyezett szoftvereket szabad alkalmazni.

Otthoni munkavégzéssel kapcsolatos eljárási rend (2025)